محل لوگو

همه چیز درباره افسردگی پس از خیانت همسر


 

افسردگی پس از خیانت مشکلی است که بسیاری از زوجین را درگیر خود می کند و ممکن است باعث طلاق یا اختلال میان زوجین شود، اگر پس از خیانت زوجین با مشاور مشورت نکنند ممکن است با افسردگی پس از خیانت مواجه شوند. در این مقاله راه های کنار آمدن و درمان افسردگی پس از خیانت ذکر شده است.

وقتی زوجین نسبت به یکدیگر متعهد و صمیمی باشند و برای بهبود زندگی مشترک از هر جهت تلاش کنند، به آرامش و رضایت بیشتری دست پیدا خواهند کرد و در نتیجه احساس امنیت خواهند کرد. اما متاسفانه در بعضی موارد، زوجین نسبت به یکدیگر از هیچ لحاظ احساس تعهد ندارند و به خیانت جنسی و عاطفی دست می زنند که در نتیجه باعث مرگ زندگی عاشقانه و پر آرامش خود می شوند.

بهتر است در ابتدا با مفهوم خیانت به صورت کلی آشنا شویم:

رسیدن به آرامش بعد از خیانت

خیانت زناشویی به عملی ناشایست اطلاق می شود که طی آن هنجار شکنی و تعهد شکنی توسط یکی از زوجین صورت بگیرد و فرد با شخص سومی رابطه حسی یا جنسی داشته باشد. هر زوجی هنگام ازدواج عهد می بندد که به یکدیگر متعهد باشند و نیازهای یکدیگر را تامین کنند. هر گاه عملی برخلاف این تعهد صورت گیرد خیانت محسوب می شود. در واقع خیانت همان بی وفایی است.

متاسفانه این روزها شاهد افزایش آمار خیانت و طلاق هستیم. شاید بعضی افراد گمان کنند خیانت کردن فقط برقراری رابطه جنسی با فردی به غیر از همسر است، در صورتی که حتی هم کلام شدن با فردی که قصد صحبت های عاشقانه و برقراری رابطه عاطفی با شما دارد چه به صورت رو در رو و چه به صورت مجازی، خیانت محسوب می شود.

خیانت اثرات زیان باری به روح فرد آسیب دیده خواهد داشت که یکی از آنها افسردگی است.

همه چیز درباره افسردگی پس از خیانت همسر

بعد از خیانت همسر چه کنیم

واکنش هر کسی نسبت به خیانت و عوارض پس از آن متفاوت است که هر مورد را بررسی خواهیم کرد.

واکنش زنان:

بعضی از زنان پس از فهمیدن حقیقت تلخ خیانت ممکن است به دلیل نداشتن حامی سعی کنند زندگی خود را به همان صورت حفظ کنند و خشم و احساس خود را در نطفه خفه کنند. این سرکوب کردن ممکن است به ابتلای فرد به افسردگی منجر شود. معمولا این واکنش، توسط خانم های خانه دار و خانم هایی که حامی و پشتیبانی ندارند نشان داده می شود.

واکنش مردان:

اکثر مردان پس از فهمیدن خیانت شریک زندگی خود شدیدا دچار خشم و کینه می شود و تمایل دارند هرچه سریع تر به رابطه خود خاتمه ببخشند. می توان گفت گذشت زن ها نسبت به مردها در این قضیه بیشتر است.

معمولا فرد خیانت دیده پس از فهمیدن موضوع خیانت، زندگینامه و عملکرد خود را بررسی می کند. معمولا خانم ها در این مواقع سریعا خود را سرزنش می کنند و اعمال خود را علت این خیانت می دانند. گاهی اوقات زن حتی ممکن است خود را فردی کم ارزش تلقی کند. مردان پس از فهمیدن خیانت همسر خود بی کفایتی جنسی خود را عامل این خیانت می دانند اما به نسبت زنان کم تر نشخوار فکری می کنند.

چرا پس از خیانت همسر دچار افسردگی می شوید؟

نشخوارهای فکری و مقصر دانستن خود در خیانت همسر ممکن است فرد را به ورطه افسردگی بکشاند. خیانت ممکن است آسیب های دیگری مانند احساس اضطراب، عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی، استرس بعد از حادثه، روان پریشی و غیره را به وجود بیاورد اما احساس افسردگی شایع ترین آن هاست.

جالب است بدانید پس از وقوع خیانت فقط فرد خیانت دیده آسیب نمی بیند و ممکن است فرد خیانت کار نیز ممکن است به علت احساس عذاب وجدان و پشیمانی دچار افسردگی و نشخوار فکری شود.

افسردگی پس از خیانت شوهر

همان طور که پیش تر گفتیم خیانت کردن آسیب های روانی زیان باری برای فرد خواهد داشت اما یکی از مهم ترین این آسیب ها افسردگی است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده میان افسردگی و خیانت زناشویی رابطه ای بسیار قوی کشف شده. در این صورت سه حالت وجود خواهد داشت.

حالت اول: فرد پیش از خیانت همسرش به بیماری افسردگی مبتلا بوده. در این صورت افسردگی پیشگویی کننده خیانت همسر است.

حالت دوم: فرد پس از فهمیدن حقیقت تلخ خیانت به افسردگی دچار می شود که در این صورت می فهمیم افسردگی در نتیجه خیانت همسر به وجود آمده است.

حالت سوم: در این حالت فرد پیش از وقوع خیانت همسرش به افسردگی مبتلا بوده و پس از فهمیدن خیانت افسردگی اش شدت پیدا کرده که در این صورت مشخص می شود خیانت نیروی محرک افسردگی بوده است

در تمام حالاتی که ذکر شد شروع و پیگیری درمان ضروری است.

با درمان افسردگی می توانید یک زندگی سالم و بی دغدغه از نو آغاز کنید.

ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد

فرد خیانت دیده غم و اندوه خود را به شکلی برای دیگران توصیف می کند انگار بدترین اتفاق دنیا برایش افتاده و انگار دنیا به آخر رسیده. این اشخاص اگر شاهد مرگ همسرشان بودند راحت تر می توانستند با شرایط کنار بیایند و از لحاظ روحی روان سالم تری داشتند. فرد خیانت دیده احساس درماندگی می کنند و امید دیگری به زندگی ندارند چرا که معتقدند همه آرزوهایشان نقش بر آب شده. البته باید توجه کنید که هر فرد بنا به نوع خیانتی که متحمل شده و با توجه به شخصیتی که دارد واکنش متفاوت نشان خواهد داد.

وقتی فرد خیانت دیده معتقد باشد زندگی به هر قیمتی باید حفظ شود و فقط یکبار باید ازدواج کند صدها برابر آسیب پذیر تر از فردی است که معتقدند است دنیا به آخر رسیده و می تواند شریک عاطفی دیگری برای خود انتخاب کند.

البته بعضی از افراد از نظر شخصی آسیب پذیر تر از دیگر افراد هستند.

مشاهده ی وقایع شرم آور

وقتی فردی در زندگی ناگهان خیانت را با چشمان خود می بیند ضربه شدید روحی را تجربه می کند. فرد با این مشاهدات مورد تحقیر قرار می گیرد و امکان ابتلایش به افسردگی، چندین برابر می شود.

طبق تحقیقات انجام شده اگر فرد پس از فهمیدن خیانت همسرش خودش برای جدایی اقدام نکند و پیشنهاد جدایی را از طرف همسرش دریافت کند احتمال افسردگی بیشتری خواهد داشت.

در مورد مردان نیز، معمولا هنگامی به افسردگی مبتلا می شوند که در مورد خیانت همسرشان مردد باشند و اطمینان کامل نداشته باشند. یعنی آگاه شدن از خیانت برای آنها آسان تر از شک و تردید در این رابطه است

طبق بحثی که تا الآن داشتیم نتیجه می گیریم که خیانت زناشویی تهدیدی جدی برای زوجین به حساب می آید و اثرات جبران ناپذیری بر زندگی مشترک زوجین و حال روحی آنان خواهد داشت. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق هر کاری از دستمان بر می آید انجام دهید. اما وقتی صورت گرفت باید چه نوع درمانی انجام دهیم؟

منبع : همه چیز درباره افسردگی پس از خیانت همسر

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما